MILI DUELI 2018 – Rezultati i komentari žirija – Prvi krug – Duel 13

Poštovani prijateji, sa zadovoljstvom vam donosim rezultate stručnog žirija Milih Duela i čitaoca. U protekih 10 dana su rezultati skupljani i nakon presjeka glasova čitaoca donosimo Vam konačni izvještaj koji je nastao nakon glasanja po pravilima Prvog kruga koje možete pogledati OVDJE.


DUEL 13

mili dueli 13


U DRUGI KRUG NISU PROŠLI: Kadifa Tahirović Murajčić, Sedžida Beganović Ljubijankić, Svetlana Papaček, Sotir Georgievski. 

Zahvaljujemo se na učešću ovim autorima. Njihova Zahvalnica za doprinos širenju i promicanju književnog stvaralaštva preko društvenih mreža, na kraju sezone će im biti poslata putem interneta, te u slučaju dolaska na promociju Milih Duela, ista će im biti dodijeljena u štampanom izdanju. Sama činjenica da su prošli kvalifikaciju, te su izabrani u TOP 227 sa svojom prijavom je jako važna i pohvalna stvar. Puno sreće ovim autorima u budućnosti, u stvaralačkom i svakom drugom smislu. Nadam se da se vidimo sljedeće sezone opet ovdje u Milim Duelima. Svejedno, kao organizatoru, drago mi je što sam vas upoznao.

UČESNICI KOJI SU PROŠLI U DRUGI KRUG će danas dobiti privatnu poruku u INBOX o načinu slanja NOVE (1) PJESME s kojom će se predstaviti u sljedećem krugu. Svakako, čestitamo na uspjehu!

KOMENTARE STRUČNIH ČLANOVA ŽIRIJA MOŽETE PROČITATI OVDJE:

Član žirija:
Anđela Turukalo
Pjesme:
Ocjene
Nataša Aleksovska
4
Jasmina Ilijević
4
Dragan Terzić – Medo
3
Seadeta Osmani
4
Milena Drpić – Granić – Čović
3
Kadifa Tahirović Murajčić
1
Svetlana Papaček
2
Jovanka Vanja Marković
5
Sotir Georgievski
1
Sedžida Beganović Ljubijankić
1
Komentar:

Sedžida Beganović Ljubijankić, “Ne daj me, Arsene”… Jedino što u ovoj pjesmi prepoznajem je erotomanija. Arsen Dedić je imao svoju Ines negdje u Milanu. Ova pjesma je nekoherentno otezanje u nedogled kojim dominira samo jedna iluzija koja nikako nije na mjestu, makar ne po mom mišljenju. Čak i ako je moralo biti tako, da se piše odgovor na “pismo” upućeno nekoj drugoj osobi, onda se makar tema morala istražiti kako bi sve bilo skladno. Ništa od pomenutog u pjesmi se ne podudara sa pričom o njemu i Ines. Svakako, pjesma je pretjerano deprimirajuća, gotovo žalopojka, bez forme, bez ritma i bez originalnosti.

Sotir Georgievski, “Tajna” je bezoblična. I o formi se mora voditi računa i o ritmu. Nema neku posebnu dubinu, nikakav bljesak i nema karaktera. Interpunkcija je loša. Dosta klišea.

Kadifa Tahirović Murjačić, “Beznačajni pjesnik” je po mom mišljenju veoma plitak lament nad sopstvenom ličnošću. Nema tu toliko ljubavi koliko degradiranja sopstvene ličnosti. To čak nije ni skromnost. Zato je ocjena kakva jeste, ne mogu da pojmim toliko pretjerivanje u poeziji. Ako pjesma nema karakter, to gotovo i da nije pjesma. Naredni put bi to trebalo iskrenije izvesti, da se osjeti pisac u pjesmi.

Svetlana Papaček, “Boemska pesma” sadrži nekoliko dobrih momenata. Ipak, nije dobro formulisana. Dosta je konfuzno, nesistematično, neorganizovano… Zatim imam primjedbu na samo shvatanje pojma boema. Boemski život ljudi sami biraju, teško da se iko žali zbog toga; a tek da ne pominjemo da do takvog odabira dolazi isključivo iz nutrine same osobe a nikako zbog žene. Boem je osoba koja živi neregularnim i nekonformističkim životom. Obično se radi o umjetnicima ili o društvenim marginalcima. Boemstvo označava individualni stav prema postojećem društvenom stanju, a može podrazumijevati i povlačenje iz društvenog života, gubitak osjećanja odgovornosti, ekscentrično i ekstravagantno ponašanje. Ubuduće dobro proučite temu prije nego li joj posvetite pjesmu, i vodite računa o formi kao i o razgovjetnom izrazu.

Milena Drpić-Granić-Čović, “Obučena u ljubav” bi bila za 4 da je sačinjena samo od druge strofe. Nekako je mlaka, nema jakog uticaja na čitaoca, fali joj snage. Nadam se da ćete ubuduće više sebe unijeti u djelo.

Dragan Terzić-Medo, “Žena sa osmijehom” ima previše klišea, premalo originalnosti i poremećenu rimu. Prve dvije strofe se rimuju, zadnje dvije ne, i to automatski remeti ritam pri čitanju i nije prijatno. Smatram da nije suviše loše, ali bi moglo i mnogo bolje. Kao i prethodno ocjenjivanima, savjetujem vam da budete originalniji ubuduće.

Seadeta Osmani “Kišna”

Kisnem.
Kisnu i moji prsti
sa mnom.
Dok pokušavam
pozvati tvoj broj:
telefon klizi,
ti kliziš, srce klizi,
sve je kliznulo
niz ulicu.

Kao u noćnoj mori:
čudovište vreba vrat,
pokušavaš dozvati pomoć, glasa nema-
tako je dok sjećanje na tvoj broj blijedi
i ime tvoje nestaje
i lice…

Vraćam telefon u
preveliku torbu.
Puštam ga da se
izgubi u stvarima
kao što se broj
izgubio u riječima…

…kao što se ljubav
izgubila
u nama.

Ovo je samo malo prerađeno, a već djeluje dosta bolje. Forma, oblik, ne pretjerivati sa zamjenicama, izbjegavati suvišna ponavljanja osim ako daju efekat kao kod “kliziš”.

Jasmina Ilijević, “Trenutak večnosti” je dosta sladunjava pjesma, ali lijepa. Treba se voditi računa o interpunkciji, to nije baš najbolje izvedeno. Grupa je takva da je ova pjesma došla do izražaja, valjalo bi za sljedeći krug poslati nešto upečatljivije i življe. Svakako, nije loše.

Nataša Aleksovska, “Kao jedno”
Kao jagodice koje se ljube
topeći se od soka koji se cedi
osećamo dodire tela,
a Sunce zalazi.

Grejemo se zagrljajima do besvesti
zato što mislimo i dišemo kao jedno.
Strelice smo spojene, što ćute.

Samo zvona zvone
i čuje se glasni odjek naših srca
koja žive istim ritmom.

Osjeća se nemir, treptaj,
divalj ritam koji izludjuje
i zrak snažan izbija iz grudi.
Zasipa nas večnom srećom.

Malo oblika, bez pleonazama, manje gomilanja i eto fine pjesme. Za sljedeći krug malo bolje. Sreća je za četvorke što se nalaze u ovakvoj grupi, dosta je težih grupa gdje se ne bi previše izdvojile. Svakako, simpatično uradjeno.

Jovanka Vanja Marković, “Pesnik i pesnikinja u zabranjenoj ljubavnoj priči” je mogla imati kreativniji naslov. Sve ostalo je dobro, lijepo napisano, originalno. Svidja mi se motiv Vavilonske kule i način njegove upotrebe.

 

Član žirija:
Simo Golubović
Pjesme:
Ocjene
Nataša Aleksovska
3
Jasmina Ilijević
3
Dragan Terzić – Medo
3
Seadeta Osmani
4
Milena Drpić – Granić – Čović
4
Kadifa Tahirović Murajčić
3
Svetlana Papaček
3
Jovanka Vanja Marković
4
Sotir Georgievski
4
Sedžida Beganović Ljubijankić
5
Komentar:
Увек је тешко дати оцену некоме ко пише љубавну поезију, ко своја осећања љубави исказује на свој (посебан) начин, посебно ако су, а најчешће јесу, та осећања узвишена и казана на достојанствен начин. Чини ми се да у овом делу такмичења нема исподпросечних вредност изражавања, али нисам уверен у то да има нека песма која има антологијску вредност. Вредност ових песама је у снази њихове поруке, у жељи аутора да своју љубав овековече стихом. Иако сам у начелу љубитељ “кратких песама” које могу са мало речи казати много, овог пута склон сам подржати и похвалити песму која не испуњава тај захтев, али њена порука је снажна и за сва времена. То је песма “Не дај ме, Арсене” SEDŽIDA BEGANOVIĆ LJUBIJANKIĆ, која асоцира на протекли рат и позива да се никада не понови. Љубав је за њу испред рата, она је узвишена, она је света, па и када се догађа између “зараћених” страна, јер љубав значи мир, лепоту, уживање, трајање, а рат само означава патње, боли, смрт… Ипак, ова песма могла је бити нешто краћа јер се неке ствари/речи непотребно понављају и стварају известан кошмар, на чему не замерам јер је и сам живот у времену које је описано кошмар у пуном смислу те речи.
Честитам свим учесницима на лепим стиховима и желим им радост нових песама и дружења уз најлепше стихове.

 

Član žirija:
Nermin Delić
Pjesme:
Ocjene
Nataša Aleksovska
4
Jasmina Ilijević
4
Dragan Terzić – Medo
3
Seadeta Osmani
5
Milena Drpić – Granić – Čović
4
Kadifa Tahirović Murajčić
4
Svetlana Papaček
3
Jovanka Vanja Marković
5
Sotir Georgievski
3
Sedžida Beganović Ljubijankić
4
Komentar:
Nataša Aleksovska:
“Ko jagodice male koje se ljube”
Da je cijela pjesma kao ovaj prvi stih bilo bi to fantastično. Ovako, pohvale za kratku formu, svaki stih je lijepo sročeno, ali se pjesma poslije prelijepog početka misaono rasplela. Svaki taj “raspleteni” dio je lijepo sročen, ali sveukupno nije povezana u jednu jedinstvenu misaonu cjelinu koja je neophodna. Stoga, ocjena 4.Jasmina Ilijević:
Dosta lijepo, biranim riječima izrečeno. Nedostaje mi malo više originalnosti, te zbog toga ocjena 4.

Dragan Terzić – Medo:
Prevaziđene rime (cvijet-svijet, sebi-tebi), bez umetanja ičeg novog. Idejno lijepa pjesma, ali treba da doživi nadogradnju umetanjem prelijepih metafora na pojedina mjesta koja izgledaju tako izlišno i prevaziđeno (viđeno u desetinama sličnih pjesama).
Ocjena 3.

Seadeta Osmani:
Emotivno, lijep izričaj, misaono zaokružena cjelina i nadasve poetično. Ocjena 5.

Milena Drpić – Granić – Čović:
Naslov je obećavao, ali je pjesma u službi hermetičnih iskaza, genitivnih metafora koje se ne tumače. Kraj je spasio pjesmu, te stoga ocjena 4.

Kadifa Tahirović Murajčić:
Pjesma koju bi neki odličan recitator mogao oživjeti i pobrati sve aplauze publikuma. Međutim, u njoj ima dosta suvišnih riječi koje se ili ponavljaju ili im jednostavno nije mjesto u pjesmi.
pr. Ja sam jednostavno preslaba / JEDNOSTAVNO SAM PRESLABA
Nema potrebe za suvišnim zamjencama ako njihovo postojanje ne mijenja ništa u pjesmi, a u ovoj je baš tako.
“koju si ti pričepio svojim dodirom,
koju si zalio okusom svojih usana,” – lijepo…
Ocjena za pjesmu je 4.

Svetlana Papaček:
Pjesma koja nema ništa jedinstveno u sebi, nešto po čemu bih je zapamtio. Lijepa forma, ritmična i lepršava u isto vrijeme, ali misaono bez prevelike težine.
Ocjena za pjesmu je 3.

Jovanka Vanja Marković:
Ma bravo, odlična deskripcija u pjesmi, bez ijedne suvišne riječi! Pjesma koja drži pažnju i kojoj bih velikim aplauzom aplaudirao da je neko lijepo izrecituje na sceni.
Ocjena 5.

Sotir Georgievski:
Pjesma bez umjetničkih crta u sebi. Ritam je lijep, ali u sebi nema potrebnu poetičnost da bih je nazvao poezijom. Potrebno je unijeti originalnost u pjesmu kroz karakterističan izričaj, poraditi na radnji u pjesmi i oplemeniti je lijepim krajem. Ocjena 3.

Sedžida Beganović Ljubijankić:
Ovaj krug neću uzimati u obzir pravopisne greške, niti činjenicu da i pored toga što je u konkursu stajalo da se šalju LEKTORISANE pjesme, ova pjesma kao i nekoliko njih još to nisu. Gledajući poetsku vrijednost pjesme, lijepa metaforika postoji, ali je opis “nadugo i naširoko” (sasvim nepotrebno, jer autorica posjeduje potencijal), a i misaono pjesma nije zaokružena, jer je autorica ostala na onome NE DAJ ME, ARSENE. Ipak, zbog lijepih metafora čiji sam ljubitelj, dat ću pjesmi ocjenu 4, iako su potrebne ozbiljne intervencije na pjesmi.

Hvala svima na povjerenju!

U Jajcu,

Organizator Milih Duela
Nermin Delić


All rights reserved.
cropped-mili_dueli_logo_11.jpg
©2018
Mili DUELI (by Nermin Delić)
Online Balkan Poetry Contest
Town Jajce
71 202
Bosnia and Herzegovina

 

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.