MILI DUELI 2018 – Rezultati i komentari žirija – Prvi krug – Duel 15

Poštovani prijateji, sa zadovoljstvom vam donosim rezultate stručnog žirija Milih Duela i čitaoca. U protekih 10 dana su rezultati skupljani i nakon presjeka glasova čitaoca donosimo Vam konačni izvještaj koji je nastao nakon glasanja po pravilima Prvog kruga koje možete pogledati OVDJE.


DUEL 15

mili dueli 15* Autori Adem Abdullahu i Rabija Hamidović imaju identičan prosjek ocjena.  U takvim slučajevima prvo gledamo da li neko od njih ima ocjenu 5. Pošto oboje imaju, i to po jednu (od čitaoca oboje), gledamo da li neko ima ocjenu 1. Zbog toga, Adem Abdullahu zauzima posljednje mjesto u ovom duelu koje odlazi u Drugi krug takmičenja. 


U DRUGI KRUG NISU PROŠLI: Rabija Hamidović, Ruža Spasovska, Rosa Marković, Hajra Kurtović Boračić. 

Zahvaljujemo se na učešću ovim autorima. Njihova Zahvalnica za doprinos širenju i promicanju književnog stvaralaštva preko društvenih mreža, na kraju sezone će im biti poslata putem interneta, te u slučaju dolaska na promociju Milih Duela, ista će im biti dodijeljena u štampanom izdanju. Sama činjenica da su prošli kvalifikaciju, te su izabrani u TOP 227 sa svojom prijavom je jako važna i pohvalna stvar. Puno sreće ovim autorima u budućnosti, u stvaralačkom i svakom drugom smislu. Nadam se da se vidimo sljedeće sezone opet ovdje u Milim Duelima. Svejedno, kao organizatoru, drago mi je što sam vas upoznao.

UČESNICI KOJI SU PROŠLI U DRUGI KRUG će danas dobiti privatnu poruku u INBOX o načinu slanja NOVE (1) PJESME s kojom će se predstaviti u sljedećem krugu. Svakako, čestitamo na uspjehu!

KOMENTARE STRUČNIH ČLANOVA ŽIRIJA MOŽETE PROČITATI OVDJE:

Član žirija:
Duško Topić
Pjesme:
Ocjene
ATINA MUŠIĆ
3
ANA CVETANOSKA
5
VOJKAN MILENKOVIĆ
5
DUŠKO R. NEDOVIĆ
4
RABIJA HAMIDOVIĆ
4
ROSA MARKOVIĆ
3
HAJRA KURTOVIĆ BORAČIĆ
3
TANJA AJTIĆ
3
ADEM ABDULLAHU
2
RUŽA SPASOVSKA
4
Komentar:
Selektor se očito i ovdje potrudio stvoriti vrlo heterogenu skupinu pjesnika i pjesničkih motiva. Široka paleta motiva od rastanka u pjesmi Atine Mušić, nade Ane Cvetanovski, bezizlaza Duška R. Nedovića, preko uspomena Rabije Hamidović i ljubomore Tanje Ajtić pa sve do nešto pjesnički skromnijeg lečenja duše Adema Abdullahua može bitno obogatiti pjesničko nebo naših prostora, naravno ukoliko ovi autori nastave pisanjem na ovoj razini. To se naravno posebno odnosi na ljudski lijepo, toplo, i iskreno pisanje Ane Cvetanovski. A što reći o stihovima Vojkana Milenkovića, njegovim “teškim” stihovima, iznenađujućem izboru riječi, oslikavanju krajnje neobičnih stanja i emocija? Riječ je o umjetnosti posebnih razmjera o kojoj svoj sud trebaju dati daleko mjerodavniji kritičari od mene. Mogu samo čestitati!

 

Član žirija:
Anđela Turukalo
Pjesme:
Ocjene
ATINA MUŠIĆ
3
ANA CVETANOSKA
4
VOJKAN MILENKOVIĆ
5
DUŠKO R. NEDOVIĆ
4
RABIJA HAMIDOVIĆ
1
ROSA MARKOVIĆ
3
HAJRA KURTOVIĆ BORAČIĆ
1
TANJA AJTIĆ
4
ADEM ABDULLAHU
2
RUŽA SPASOVSKA
2
Komentar:

Rabija Hamidović, “Kofer uspomena” je jedan veliki kliše koji glumi pjesmu. Nisam ovdje našla ništa poetsko ni originalno ni kreativno. Nemam nikakvu pohvalu za ovaj rad.

Hajra Kurtović Boračić, “Samo tvoja”…Ovdje imamo klasično spomenarsko gugutanje o zaljubljenosti. Poeziju ne vidim. Kao i prethodno pomenuta, ništa upečatljivo u pozitivnom smislu.

Ruža Spasovska, “Još pamtim oktobar”… Pjesma je krenula dobro. Makar mi je tako djelovalo kad sam počela da čitam. Zatim se oteglo na priču o peronu i kao- nešto se dešava u pjesmi; ali ja ipak na kraju pojma nisam imala šta se izdešavalo. Suviše haotično, otegnuto, nagomilano… Moglo se to uraditi preciznije i jasnije. Svedene pjesme umiju ostaviti jači utisak, ako su dobro napisane, nego pet strana gomilanja prizora koji ništa ne govore. Tako, za sljedeći put voditi računa da se ta haotičnost minimalizuje i da se tema jasno izrazi.

Adem Abdullahu, “Lečenje duše”… Stvarno mi se dopala forma pjesme, dugo sam se dvoumila oko ocjene. Ipak je moralo biti 2 zbog previše klišea. Treba unijeti sebe u poeziju, dati pjesmi lični pečat, ne samo gomilati hvalospjeve koji nam ništa ne govore osim “ja je volim”.

Atina Mušić, “Posljednja naša” mi nije baš jasna pjesma. Vidim da tu ima svega što se reklo već mnogo puta, sadrži i određene nelogičnosti tipa “Tijelima pišemo posljednji stih o
bezimenoj, svevremenskoj ljubavi.” a odmah zatim “Obećao si,
pisaćes sa mnom,
ali napisah ga sama.” gdje se zaključuje da prethodno rečeno nije tačno. Na to treba paziti.
E, sad, ocjena bi vjerovatno bila 2 da me ne ganja neki čudan osjećaj da ova pjesma ipak sadrži nešto što mi se sviđa. Ne umijem definisati šta je u pitanju, ali mislim da bi se u sljedećem krugu mogla desiti mnogo bolja pjesma, ako bude prilike. Tako da vam želim sreću i više originalnosti u budućnosti.

Rosa Marković, “Ljubav” je svedena pjesma sa poentom. Lijepo napisano, ali sadržinski manjkavo. Voljela bih vidjeti da se oprobate u pisanju malo duže pjesme, sa pričom. Ovo je lijepo, ali u ovoj grupi se ne ističe pretjerano.

Ana Cvetanoska, “Dok čekam”…
Smijem li se radovati
tvom dolasku
dok čekam brod
da se usidri u oluji?

Smiju li mi suze orositi oči?

Kada se pojaviš
utapam se u plavetnilu
tvoje svjetlosti.

Smijem li da šapnem
samo dvije magične riječi?

Dok gubi se dah na tvojim usnama
riječi se prepliću
brže no što dan iz magle izranja.

Smijem li prigrliti dušu
onako kako čvorovi ljubav vežu
dok brod luku napušta
I gubi se u nevidljivom zalivu?

Smijem li onda sanjati
jedan topli osmijeh,
beskrajno more sreće,
igru labudova,
jednu pjesmu galebova
zvjezdano nebo nedostižno;
dok čekam ove noći
da se brod usidri
i nikada više ne isplovi
kao svjetionik
u usamljenoj luci…?

Eto, toliko prevod i loša forma mogu da poremete pjesmu. Kad se podijeli u cjeline: mnogo je lakše za oči i mnogo je smislenije umu. Sjećam se pjesnikinje iz prethodne sezone, i tada je jednako dobra bila. Ova pjesma je odlična. Možda bi poslednju strofu trebalo malo popraviti, malo je konfuzna. Daljih primjedbi nemam.

Duško R. Nedović, “Izgubljena”
Polomljeni putokazi puteve mi kradu,
kojim god da krenem u pohode tebi.
Otimaju mi nerazumno i poslednju nadu
da te, još željan, ja vidio ne bih.

Sijeku mi stopala polomljene čaše
ispijene do dna: gdje te često gledah.
Sad teturam nesvjesno niz kaldrme naše
dok umorno srce ne zatraži predah.

Gubim se na putu sopstvenog bezumlja.
Nadanje mi- vječno- u korov propada.
Iščezla je u beskraj moja zadnja sumnja:
da te sretnem slučajno na ivici grada

Ovako bi bilo ok. Treba pjesmi dati formu, ritmički je odlična kad se izbaci par suvišnih riječi. Ne mora se svaki stih završiti tačkom. Ona ne služi za zaokruživanje stiha već rečenice. Na to treba paziti. “Nebi” ne postoji, kaže se “ne bih”. Sad, ta zadnja dva stiha bi trebalo malo prepraviti jer mi se “sumnja” ne uklapa u cjelinu. Svakako, nije loše. Bilo bi veoma dobro kad bi se poradilo na svemu pomenutom.

Tanja Ajtić, “Budi samo moj” je za sve pohvale. Baš mi se dopala pjesma. “Kao” u prva četiri stiha je sasvim suvišno. Remeti sliku, bode oči. Bez toga pjesma bi bila mnogo pitkija. Pjesničke slike su izvanredne. Bravo.

Vojkan Milenković,”***” je razlog zašto nisam dala još neku peticu u ovoj grupi. Nijedna joj nije ravna. Jedna od najboljih pjesama u svih osam grupa koje ocjenjujem. Ovdje treba popraviti interpunkciju, to je jedina zamjerka. Pjesma je puna divnih prizora, upotrijebljene su fantastične metafore. Emotivna je, snažna: sačinjena od krvi, mesa i duše. Sve, sve, sve mi se dopada. Jedva čekam da pročitam narednu. Svaka čast.

 

 

Član žirija:
Nermin Delić
Pjesme:
Ocjene
ATINA MUŠIĆ
4
ANA CVETANOSKA
5
VOJKAN MILENKOVIĆ
5
DUŠKO R. NEDOVIĆ
4
RABIJA HAMIDOVIĆ
3
ROSA MARKOVIĆ
3
HAJRA KURTOVIĆ BORAČIĆ
3
TANJA AJTIĆ
4
ADEM ABDULLAHU
4
RUŽA SPASOVSKA
4
Komentar:
ATINA MUŠIĆ:
Prelijep pristup pisanju poezije. Riječi su odabrane, bez suvišnih, a misao je zanimljiva. Jedina zamjerka je nedostatak originalnosti, a to se postiže umetanjem metafore koju sam autor smisli. Pjesma pravopisno i gramatički potpuno ispravna, s obzirom na veliki broj “neispravih” i to imam u vidu, pa za autoricu ocjena 4.ANA CVETANOSKA:
Dosta talentovana autorica, prepuno nježnosti (čak i u prijevodu).
“Smijem li prigrliti dušu ?
Onako kao što čvorovi ljubav vežu
Dok brod luku napušta” – Odlično!
Ocjena 5.

VOJKAN MILENKOVIĆ:
Jedna prelijepa moderna originalna pjesma – poezija u pravom smislu te riječi! Mnoštvo sjajnih ORIGINALNIH metafora. Niti jednu zamjerku nisam pronašao pjesmi. Ovo je tipičan primjer modernog pristupa poeziji, a autor je pronašao način i temu da pokaže svoju originalnost i umijeće, što je zaista impresivno! Ocjena 5!

DUŠKO R. NEDOVIĆ:
Sve odlično! Jedina zamjerka na poentiranje koje je moralo/trebalo biti snažnije.
Ocjena 4.

RABIJA HAMIDOVIĆ:
Pjesma sviđalica, odosno prelijepa pjesma za spomenare. Mnoge bi raznježila emotivnost ove pjesme, način na koji je pisana i sam kraj koji ostaje tako tajanstven. No, umjetnički, u ovoj pjesmi ne vidim originalnost, niti jednu jedinu metaforu koja nije isklišealizirana (na hiljade puta korištena, tako da je općepoznata svima), kao ni taj tajanstveni svijet misli ove autorice koja nam je jedan dijelić tog svijeta trebala predočiti. Pjesma je ritmički lijepo sređena. Fali joj dubina, nešto zbog čega bih zastao, oduševio se i nastavio čitati dalje do kraja koji bi me trebao također oduševiti. Ovdje je to sve i na više čitanja izostalo. Svako dobro! Ocjenaa 3.

ROSA MARKOVIĆ:
Lijepa forma, jako moderna i meni jako draga. Opet, te ptice toliko puta korištene u pjesmama, zar nije moglo na neki drugačiji način da se prikaže da definicija ljubavi. Bez obzira, ne bih se složio ni sa poukom pjesme, iako sam svjestan da ljubav ima mnoštvo definicija. Ocjena za pjesmu je 3.

HAJRA KURTOVIĆ BORAČIĆ:
Pjesma sviđalica, bez osobnosti, nečeg ličnog unesenog u nju, nešto što će samo ta pjesma imati i što će je razlikovati u moru drugih ljubavnih pjesama. Također, dosta arhaistično je koristiti uzvike u pjesmama (o, oj, hej), pa savjetujem da se odstrane. Sve u svemu, pjesma ima malu umjetničku vrijednost, ne prepoznajem u njoj poeziju, ali nikako ne govorim da je autorica neko ko ne piše poeziju, vrlo je moguće da posjeduje pjesme koje su prava poezija, samo ova pjesma koju je poslala zasigurno to nije. Ocjena 3.

TANJA AJTIĆ:
“Idem kroz vreme koje i ne postoji
mereći kolcem za odmeravanje tačke, smera, pravca svoju svrhu postojanja.
Kasnim na sve poslepodnevne sedeljke i zabave.
Nemam istančan osećaj”
Lijepo i zanimljivo.
Pjesma ima karakter moderne poezije, jedino što joj nedostaje je povezivanje svih radnji u jednu misaonu cjelinu, jer u početku, u nekim navratima to zaista nije tako. Ocjena 4.

ADEM ABDULLAHU:
Vjerovatno se radi o neadekvatnom prijevodu, pjesma je sama po sebi razigrana i lepršava, ali je istovremeno ubijena lošom formom i nedostatkom misaone dubine. Baš zbog prijevoda koji nije najidealnije urađen, vjerujem da pjesma zvuči korektnije na makedonskom jeziku, te da to ne bi, već u startu bilo eliminaciono, nagradit ću većom ocjenom.
Ocjena za pjesmu je 4.

RUŽA SPASOVSKA:
Mnogo, mnogo riječi i stihova koji se ponavljaju, samo u drugačijem izdanju. Pjesmu je potrebno skratiti, izbaciti iz nje “oktobar/listopad” sasvim je dovoljan jedan naziv, svi će razumjeti, ko ne razumije, neka ukuca na Googleu. Onaj kraj imperativno pisan je baš spomenarski, nekako, ima potencijala jer je zanimljiva priča, ali je prijevod dosta jednostavno urađen, bez želje da se pjesmi daju čari jezika na koji se prevodi. Ali zbog toga, ocjena 4.

Hvala svima na povjerenju!

U Jajcu,

Organizator Milih Duela
Nermin Delić


All rights reserved.
cropped-mili_dueli_logo_11.jpg
©2018
Mili DUELI (by Nermin Delić)
Online Balkan Poetry Contest
Town Jajce
71 202
Bosnia and Herzegovina

 

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.