MILI DUELI 2018 – Rezultati i komentari žirija – Četvrti krug – Polufinale 3

Poštovani prijateji, sa zadovoljstvom vam donosim rezultate stručnog žirija Milih Duela i čitaoca. U protekih 5 dana su rezultati skupljani i nakon presjeka glasova čitaoca donosimo Vam konačni izvještaj koji je nastao nakon glasanja po pravilima Trećeg kruga koje možete pogledati OVDJE.


DUEL 3

MILI DUELI POLUFINALE 3.jpg

*Autori Ivona Baković i Teodor Zlatev su dvoje od troje odabranih autora od strane organizatora za Veliko finale (prema pravilima Četvrtog kruga) i oni će biti ravnopravni učesnici Velikog finala. 


U PETI KRUG NISU PROŠLI:  Milica Janjić, Ensar Bukarić, Jovan Bundalo, Valentin Popov i Seadeta Osmani. 

Zahvaljujemo se na učešću ovim autorima. Njihova Zahvalnica za doprinos širenju i promicanju književnog stvaralaštva preko društvenih mreža, na kraju sezone će im biti poslata putem interneta, te u slučaju dolaska na promociju Milih Duela, ista će im biti dodijeljena u štampanom izdanju. Sama činjenica da su prošli kvalifikaciju, te su izabrani u TOP 77 sa svojom prijavom je jako važna i pohvalna stvar. Puno sreće ovim autorima u budućnosti, u stvaralačkom i svakom drugom smislu. Nadam se da se vidimo sljedeće sezone opet ovdje u Milim Duelima. Svejedno, kao organizatoru, drago mi je što sam vas upoznao.

UČESNICI KOJI SU PROŠLI U PETI KRUG (VELIKO FINALE) TREBAJU SLATI NOVU PJESMU U VIDU VIDEO SNIMKA RECITACIJE, a u inbox/e-mail poštu će im stići upustva o načinu slanja NOVE (1) PJESME s kojom će se predstaviti u posljednjem, finalnom krugu. Svakako, čestitamo na uspjehu!

KOMENTARE STRUČNIH ČLANOVA ŽIRIJA MOŽETE PROČITATI OVDJE:

Član žirija:
Simo Golubović
Pjesme:
Ocjene
BORIS MANDIĆ
5
ENSAR BUKARIĆ
4
IVONA BAKOVIĆ
3
JOVAN BUNDALO
5
MILAN ČOLIĆ
4
MILICA JANJIĆ
4
SEADETA OSMANI
4
TEODOR ZLATEV
4
TONI PAVLESKI
5
VALENTIN POPOV
4
Komentar:
Kao da je sve ovo, ili bar većina, pisano na zadatu temu Potragom za čovekom/istinom, odzvanja istim ehom sa različitih strana živopta. Svi autori iskazali su izvestan strah, ali i bunt/otpor/protest. Svako na svoj, rekao bih dobar način, jer život nam, zaista, ne nudi gotova rešenja i mi sami za tim rešenjima/boljim životom tragamo, neprekidno, neumorno, trajno, pa i onda kada je nada na nedohvatu i kada je vera pokolebana.
JOVAN BUNDALO, čini mi se, u svom sonetu KAKO SE LEPTIRI LJUBE nije se bavio problemima. Njegov sonet nudi ljubav, laganu i lepu, pa makar i kratkotrajnu, jer leptiri su u svom letu zanosni, u ljubavi strasni, a sam život im je kratak/prekratak, ali ispunjen ljubavlju. Poželimo i sebi život pun ljubavi, i naravno mnogo, mnogo duži.

 

Član žirija:
Duško Topić
Pjesme:
Ocjene
BORIS MANDIĆ
5
ENSAR BUKARIĆ
4
IVONA BAKOVIĆ
4
JOVAN BUNDALO
5
MILAN ČOLIĆ
5
MILICA JANJIĆ
5
SEADETA OSMANI
4
TEODOR ZLATEV
3
TONI PAVLESKI
4
VALENTIN POPOV
4
Komentar:

BORIS MANDIĆ Običan dan u običnom gradu

Zaista treba imati mnogo pjesničkog dara da se može stvoriti ovakva slika jednog običnog dana u običnom gradu. Dalmatinci bi to nazvali gradskim “šušurom”. Pjesnik i grad su dva suprostavljena svijeta, pri čemu se grad sa svojom svakidašnjicom predstavio kao tamanitelj većine ljudskih vrijednosti. Izuzetan smisao zapažanja, asocijativni pristup detaljima, beskrajno i munjevito nabrajanje realističkih slika značajke su pisanja Borisa Mandića. Sveukupni ugođaj me neodoljivo podsjeća na verističku atmosferu talijanskih opera u kojima se svakog časa može desiti nešto ldramatično oše. Međutim, teško mi je povjerovati da se u jednom takvom danu ne dogodi ama baš ništa lijepo što bi moglo uliti makar zraku svjetla u gradsku svakodnevicu. Ne volim ovakvu poeziju ali zbog iskrenog i originalnog izraza dajem pjesmi najvišu ocjenu.

ESAR BUKARIĆ Iskradanje

Neobično simpatična pjesma, jasna, jezgrovita, s ljudskom porukom. Kada se čovjek iskrade iz svoga sna, ma kakav on bio, teško je izbjeći svojevrsne košmare kakve mu priređuje realni život. Nije mi jasno gdje ovdje prestaje san, a gdje počinje java.

IVONA BAKOVIĆ Susret

Cijela pjesma je u stvari vrlo zanimljiva slika susreta sa sudbinom, doduše ispričana neobičnim riječima, ali ipak razumljiva. Za konačni stav prema poeziji Ivone Baković volio bih pročitati više njenih pjesničkih radova.

JOVAN BUNDALO Kako se leptiri ljube

Pjesma je primjer savršenog soneta u kome su zadovoljeni svi elementi ove već pomalo zaboravljene pjesničke forme. Majstorske rime, životni ritam, krajnje precizna metrika, odličan izbor riječi…sve to krasi ovu pjesmu i njenog rutiniranog autora. Mnogima će ovo ličiti na “starinsko” pjesništvo, no i zbog toga dajem najvišu ocjenu.

MILAN ČOLIĆ Herbarijum

Ovo je primjer kako se poezija može javiti u bezbroj lica i oblika te kako autor može pronaći mnoštvo putova i načina da dopre do čitatelja. Za studiozniju analizu ove pjesničke forme potrebno je biti ekspert, što ja svakako nisam. Međutim, podržavam pjesnikovu slobodu kojom superiorno iznosi svoje stavove i promišljanja. Ako se trebam svrstati na nečiju stranu, onda je to LICE 3 (BESMRTNOST).

MILICA JANJIĆ Van kaveza

Riječ je o jednoj od onih pjesama koje vam “legnu” od prve i nisu potrebna dodatna čitanja da biste je razumjeli i doživjeli u potpunosti. Očito je riječ o mladoj pjesnikinji raskošnog talenta od koje treba očekivati nove sjajne radove. Ogorčenje uzrokovano nizom životnih okolnosti izbija iz svake kitice, svakog stiha i misaone cjeline. Vrhunac su ” glupe i još gluplje one klupe” s kojih se jednostavno moralo pobjeći van kaveza. Pisano vrlo dinamično, uvjerljivo i s jasnom i logičnom dramatikom.

SEADETA OSMANI Ljubičasta

Glavni motiv ove kratke i jezgrovite pjesme je životni optimizam koji bi nam svima trebao biti ideja vodilja. Pjesnikinja se opredijelila za takav životni stav u kome će se jutarnja zraka usprkos svemu pretvoriti u plamen. Životni, dakako.

TEODOR ZLATEV

Imam osjećaj da ovaj mladi pjesnik piše puno bolje radove od ovih koje ovdje čitamo u prilično neuvjerljivom prijevodu. Uz to u ovoj pjesmi ima dosta grešaka i nepotrebnih fraza, što je velika šteta.

TONI PAVLESKI Čovek

Ono što mi prvo upada u oči je sjajan i širok izbor riječi i frazema s kojim se pjesnik odlično služi. Na drugom mjestu su odlično predstavljene brojne životne dileme i na trećem mjestu, kao što to obično biva u poetskoj dramatici je ogromna snaga i trijumf životnog optimizma jer “Sunce nam niko neće oteti, ni moje, ni tvoje, ako ga ljubimo…”

VALENTIN POPOV Oproštaj

Metaforički, dinamično i filigranski biranim riječima pjesnik je doista sve lijepo posložio. Bez obzira na oproštaj on ne može pobjeći od “tebe i mraka” i završit će negdje s jednim od to dvoje. Lijepo rečeno.

Član žirija:
Lela Zjajo
Pjesme:
Ocjene
BORIS MANDIĆ
5
ENSAR BUKARIĆ
4
IVONA BAKOVIĆ
5
JOVAN BUNDALO
3
MILAN ČOLIĆ
4
MILICA JANJIĆ
3
SEADETA OSMANI
2
TEODOR ZLATEV
5
TONI PAVLESKI
5
VALENTIN POPOV
3
Komentar:

BORIS MANDIC – Pjesnik s kvalitetom umjetnika o kojem ne treba puno pricati. Stihovi od prvog do zadnjeg kruga ubjedljivo najjaci u Duelima, po mom misljenju. Savrseno opisana realnost ! Nemam primjedbe osim naglaska da pise zaista dobru savremenu poeziju. Citati ga mogu sve generacije i pjesnik je kojeg se prihvati “na prvu” Odlicno! Ocjena je 5 bez daljnjeg objasnjenja. Sve stima, sve pase i nadam se da cemo ovog autora jos citati i u Finalu. Srecno!

ENSAR BUKARIC – Procitah sve pjesme u Duelima od ovog autora i stekoh dojam da ,ovaj autor, pise srcem i izrazenom zeljom da njegovi stihovi budu zapazeni. Polufinalna pjesma je nesto slabija od prethodnih pjesma u tri kruga. Ensar je vrlo senzibilna osoba, rekla bih. Takvi su i stihovi. Nisam pala u nesvijest nakon citanja, ali me blaga toplina okruzila i raduje me da imamo i ovakve autore u Duelima. Autor je pazio da rijeci ne zvuce nesuvislo i nema okrajaka koji bi smetali, no mora poraditi na kvaliteti i mora se upustiti u hrabrije poteze svog pera dodajuci smisljenje metaforice koje ce pjesmama dati bolji i snazniji zvuk i samim tim ostati u mislima citalaca. Pjesma u ovom krugu mozda ne zasluzuje ocjenu 4, no ja cu za trud ovog autora da se zadrzim na ovoj ocjeni. Mnogo srece u buducem radu.

IVONA BAKOVIC – Za ovu lijepu minijaturu moram reci da mi je ostala u mislima od prije nekoliko dana. Prisjecajuci se prethodne pjesme u kojem se spominje ERO, ne mogu da se ne otmem utisku da je ova autorica sazrela u svom izrazaju i da su njene pjesme one koje ostaju u srcima, upravo iz razloga jer su pisane zargonom ljudi iz naroda. Vjerovatnu cu ovu autoricu i pamiti po ERI. U polufinalu nije zablistala kako sam ocekivala, no svejedno je ova minijatura jedan vid preobrazaja i ja sam sigurna da ova autorica ima toga jos mnogo da kaze u sferi pjesnistva. I to iz razloga jer posjeduje onaj X Faktor koji se osjeti u svakom njenom obracanju. Lijepo je da se uvijek vraca poeziji jer poezija je vec to da se odlucila zivjeti zivot na daskama koje zivot znace.
Odusevljava me njen progres i ocito je da se ova autorica snalazi u raznim temema, sto joj pomaze u njenim pjesmama, oblikovanju, izrazaju. Ne radi se o pjesmama svidjalicama, kliseima … nego o autorici koja svakim obracanjem nudi nesto novo.
Moja ocjena je 5 za ovu pjesmu. Srecno!

JOVAN BUNDALO – Nekako mi se cini da je svakim krugom, ovaj autor slabiji. Leptirasti stihovi koji podsjecaju na neko proslo vrijeme koje nam je ostalo u nekom lijepom sjecanju. Tako i ovi stihovi ne kazuju nista novoga, a trebalo je u ovom Polufinalu da ponudi nesto jace i konkretnije. Nisam imala izbora jer Leptiri su pjesma svidjalica na prvo citanje, no bez neke stvarne vrijednosti. Moja ocjena je 3 za ovu pjesmu.
Ovaj autor sebi niposto nije smio dopustiti da polufinalna pjesma pokvari sve ono sto je do sada uradio. Na zalost …

MILAN COLIC – je autor koji bez presedana pise o svemu sta mu padne na pamet, brizno birajuci iz Kruga u Krug pjesme jake po karakteru, izrazajnosti, i kvaliteti.
Sjetih se pjesme koju jedna od clanica zirija predlozila za Himnu Milih Duela, a za koju sam ja pomislila da bi bila dobra u ovom krugu radi akcenta pjesme o samim Duelima. Izvrsno napisana pjesma i ostavila je traga.
Iako mislim da je ovo autor na kojeg treba obratiti paznju, misljenja sam da isuvise cesto upotrebljava Grcku mitologiju u svojim pjesmama (sto nije zabranjeno, ali na neki nacin karakterise samog autora, ne pjesmu).
Takodjer, misljenja sam da je ovaj autor u tolikoj mjeri originalan i da ga se ne moze stici u svim tim probrazajima. Pjesma Polufinala je rascjepkana, niti misli nisu povezane i gubi na vrijednosti jer je podijeljena na tri lica. Svega tu ima, a sve u nastojanju da se ostavi dublji pecat predstavljanja, borbe i nastojanja da se prodje Krug dalje.
I pored mog povremenog divljenja zbog originalnosti, ovom autoru pjesmu polufinala ocjenjujem sa ocjenom 4 iz razloga jer ovakvi stihovi ne prijanjaju mom senzibilitetu i ne mogu ih ocijeniti najboljom ocjenom. Srecno!

MILICA JANJIC – Pjesma koja nije ostavila pozitivan dojam na meine, obzirom da se radi o autorici koja je u polufinale usla kao lider Treceg kruga. Cesta ponavljanja uticu na vrijednost pjesme i to je nekako uradjeno amaterski. Mnogo vise sam ocekivala od ove autorice. Moja ocjena je 3 za njenu pjesmu.

SEADETA OSMANI – “Ljubicasta” je osrednja pjesma. Nicim me nije okupirala i moje misli su ostale prazne nakon citanja ovih stihova. Moglo je to mnogo, mnogo bolje! Moja ocjena je 2.

TEODOR ZLATEV – Odlicna pjesma! Bez daljeg komentarisanja, ovu pjesmu ocjenjujem sa cistom 5 iz razloga jer volim i razumijem ovaj stil. Pjesma koja ne umara, bas naprotiv. Takodjer, pjesma koja je u nizu dobrih predstavljenih pjesama u Duelima od pocetka do ovog 4 Kruga. Moja ocjena je 5. Bravo!

TONI PAVLESKI: Odlican autor! Povremena stagnacija kvari njegov prosjek, no svakako se radi o izrazito talentiranom pjesniku. Pjesma COVEK je pjesma koja je pogodila i mjesto i vrijeme predstavljanja. Dopala mi se na nacin gledanja iz ugla osobe koja je i te kako svjesna dogadjanja i preobrazaja ljudi iz bica u zvijer i obratno. Slika realnosti danas upucuje na objektivno nadanje da sve nije tako crno kako se cini.
Pjesma je dobra i ja je ocjenjujem sa 5. Cestitke Toni 🙂

VALENTIN POPOV : U proslom, trecem Krugu bio bolji. Ovaj Krug stagnacija. Ne znam u cemu je problem, osim mozda u pogresno odabiru pjesme za Polufinale. No i pored toga, ova pjesma je na neki nacin pogodila u neki nerv, vazan za razmisljanje. Mozda je ovo moglo i bolje da se ukomponuje, da to ne izgleda ovoliko prosto i laicki, no sad je kasno da se bilo sta ispravlja. Svim autorima je data jednaka mogucnost da se izraze, pokazu sta znaju i da odluce kojom pjesmom ce impresionirati citateljstvo i ziri. Koliko ce u tome uspjeti i ovaj autor, ne znam, ali zbog truda kojeg je ulozio do sada, ovu pjesmu ocjenjujem sa 3. Zao mi je. Moralo je to mnogo bolje da se odradi ! Srecno !

 

Član žirija:
Anđela Turukalo
Pjesme:
Ocjene
BORIS MANDIĆ
5
ENSAR BUKARIĆ
3
IVONA BAKOVIĆ
3
JOVAN BUNDALO
2
MILAN ČOLIĆ
5
MILICA JANJIĆ
4
SEADETA OSMANI
3
TEODOR ZLATEV
3
TONI PAVLESKI
4
VALENTIN POPOV
4
Komentar:

Boris Mandić…Hvala! Uljepšao si ovaj krug. Jedna od najkreativnijih koje sam pročitala do sad. Očaravajuća. Čak su i psovke adaptirane tako da ne zvuče vulgarno ni nametljivo. Tema, ideja, motivi….Sve je stvarno, sve je opipljivo i ništa nije rečeno da se svidi već da se čuje. Cijenim socijalni angažman autora kroz stih, cijenim svako odudaranje od klasičnih ljubavnih momenata u kojima se neki zaključavaju. Pjesma je tečna, snažna i dinamična. Autor posjeduje oštrinu i izraz koji me oduševljavaju. Bravo, bravo, bravo! Ako organizator povremeno daje 5+, mogu i ja jednom 😀

Milan Čolić, najbolja do sad. Razigrano, provokativno; sadrži precizan izraz i jasan cilj. Lice3 i Metamorfoza su, po meni, najbolji djelovi pjesme. Moram pohvaliti odvajanje u cjeline. Čim pjesma dobije pauze, sve to djeluje mnogo pitkije. Napredak od prvog kruga do sad je evidentan.

Milica Janjić, moram reći da je ovo prvi put u toku takmičenja da su zamjenice upotrebljivane da akcentuju pjesmu na pravim mjestima. Pohvale za to. Repeticija “Pobegli od stvarnosti” je, ipak, suvišna. Bolje bi bilo bez nje, da se ista stvar više puta rekla na drugačiji način… Pjesma ima energiju, i to je za pohvalu. Nosi snagu. Ipak, nedostaje joj malo kvalitetnije metaforike koja bi dala dašak dubine, da stvori balans.

Toni Pavleski, interpunkcija je loša i pjesma nema pauze. Ne diše. Tema mi se dopada, izraz je lijep, sve je to odlično; ali se moralo poraditi na pjesmi što se estetskog dijela tiče.

Valentin Popov, this poem is nice. I know you own better ones, but I do not dislike this one. I find the final part quite beautiful. This could be done way stronger and firmer, but the very end is kind of rescuing the whole thing. I must ask you about the raven's cow. I don't understand that motive, it's strange and inadequate. Anyway, good luck!

Ensar Bukarić, prva strofa je cijela kliše. Druga i treća, parcijalno. Zadnji stih cijeli. Ima nešto u ovoj pjesmi, nešto što je krenulo dobrim putem; ali je nekoliko stihova uticalo da cijela stvar ostane gdje je.

Ivona Baković, ne znam… Ova pjesma djeluje usiljeno. Kao da je autorka forsirala njen nastanak. Nije dovoljno snažna za dobru minijaturu, nije dovoljno precizna; a ipak nije dovoljno slaba da je nazovem lošom. Nije me impresionirao ovaj rad, moglo je mnogo bolje, ali ipak posjeduje neke lijepe elemente.

Seadeta Osmani, odlučite se oko interpunkcije. Ne može i da je ima i da je nema. Ako je ima, ne može da se koristi pogrešno. Kad se postavlja pitanje, koristi se upitnik. Što se pjesme tiče, u ovoj grupi nije među boljima. Nije ni loša, ali nema ništa specifično. Ništa snažno ni efektivno. Pjesma lijepo govori, ali mlako govori. Fali dinamike, posebno ako uzmemo u obzir poentu koju je pjesma pokušala iznijeti.

Teodor Zlatev, one of your worst poems from the start ’till now. It lacks strength, creativity, originality, personality, energy. It almost feels like it's faint. Pallid. I'm sorry for it because I expected much better material this time. I like your writing. You are talented and you have beautiful expression, but this time you have failed to show it.

Jovan Bundalo, zna li. Ne “znali” nego “zna li”. Pjesma nije dovoljnog kvaliteta za polufinale ovog takmičenja, u grupi me nije oduševila. Moram priznati da mi se inače sviđa Vaš stil: imate divan izraz i povremenu vrcavost u stihovima koja me impresionira. Puni ste emocija i divno je bilo čitati Vas. Žao mi je zbog ove ocjene, ali ovaj put jednostavno nije moglo drugačije.

 

Član žirija:
Nermin Delić
Pjesme:
Ocjene
BORIS MANDIĆ
5
ENSAR BUKARIĆ
4
IVONA BAKOVIĆ
5
JOVAN BUNDALO
3
MILAN ČOLIĆ
4
MILICA JANJIĆ
3
SEADETA OSMANI
3
TEODOR ZLATEV
4
TONI PAVLESKI
5
VALENTIN POPOV
4
Komentar:
DUEL 3
Nakon čitanja duela, odlučio sam gradirati pjesme međusobno, jer smo u stadiju takmičenja kada je potrebno izdvojiti one koji su se sa svojim pjesmama, po našim mišljenjima, izdvojili od ostalih. Napominjem, da se kojim slučajem radilo o nekom od ranijih krugova, ocjene bi bile drugačije, u smislu da bi bile veće, ali smo u stadiju takmičenja, kada moramo prevagnuti i onda sam odlučio da to bude na osnovu osjećaja koji se u meni stvori nakon čitanja pjesme.
Također, moje ocjene su takve, da ispodprosječna nije nijedna, jer nisam htio da ijedan autor osjeća da je ispao samo zbog moje „loše“ ocjene.
BORIS MANDIĆ:
Riječ je o autoru koji me već u kvalifikacijama osvojio čuvenim NJU ORLEANS DŽEZ-om, pjesmom koja je zaista tipičan primjer moderne poezije, nadasve originalne. Već tad sam znao da je riječ o itekako kvalitetnom autoru, a kroz naredna tri kruga u ovih 40 i nešto dana, on je to i potvrdio.

U ovom duelu, daleko najbolja pjesma koju sam pročitao, ujedno i najbolja autorova pjesma koju sam imao priliku da pročitam. Po svim parametrima koje imam za ocjenu poezije, ova pjesma je uspješna. Ono što me posebno zadivilo, upravo je ta originalnost u poetskom izrazu dok se piše o nečemu što je također vrlo rijetko korišteno kao inspiracija – realnost. Mnogi zanesenjaci u svijetu poezije uporno teže da isključivo svojom maštom naprave svijet od svojih pjesama, što je lijepo, ali vrlo često se mašte preklapaju sa maštama pročitanog, već viđenog, jer rekao bih, naši snovi se ne razlikuju baš puno. Većina sanja o identičnim stvarima. Upravo u takvoj trci “ko će bolje opisati isto”, autor se izdvojio već u startu kada je savršenom deskripcijom pretočio realnost na papir i kao proizvod – dobio SJAJNU PJESMU.
Po mom mišljenju, ovakve pjesme bi trebale osvajati književne konkurse koji se raspisuju, gdje imate priliku samo u jednoj pjesmi da se predstavite. Upravo ovakvim pjesmama bi se neko nametnuo meni, kao nekom ko se od djetinjstva bavi poezijom i u svakodnevnoj je interakciji sa velikim brojem domaćih autora.
Ovakve pjesme nose teret Balkanike, nose sve ono zbog čega je teško i lako živjeti na Balkanu.
A ovakvi autori su vrijedni svakog repekta, stoga, VELIKO BRAVO od mene!
Svako dobro!

Ocjena za polufinalnu pjesmu je 5+!

ENSAR BUKARIĆ
Autor Bukarić je kroz ovo takmičenje imao mnogo “izleta”, gdje se na poprilično različite načine predstavljao i shodno tome dobijao različite ocjene, od minimalne do maksimalne. Prava poezija je ono što je predstavio u Prvom krugu, samim načinom na koji je to uradio, te originalnošću koju sam prepoznao, skrenuo mi je pažnju već u startu. No, vrlo brzo se saplitao prolazeći kroz razne forme, vjerovatno u želji da pokaže da se snalazi i u drugačijim oblicima pisanja, no, koliko se snašao, ostalo je upitno. Kako-tako, on je sada sa nama, a u ovaj krug sam ga kao organizator vratio u takmičenje (shodno pravilima takmičenja, zajedno sa još 9 ostalih takmičara), jer je on neko ko mi je ostao nedorečen i nejasan. Svaki put je slao pjesme značajno različitog kvaliteta i htio sam da vidim šta će se desiti sada.
Sada… u ovoj polufinalnoj pjesmi, on je dokazao da umije graditi stih, da je utvrdio ono što se zapravo u Milim Duelima i traži, te je na poprilično lijep stil dodao i neke lijepe motive kojima je dodatno ukrasio pjesmu i svoju inspiraciju.
Metafora ima, ima i dobrih i izlišnih, ali više je dobrih. Pjesma se čita u dahu, uz pravilne predahe, poentiranje je ostvareno. Moja osnovna zamjerka pjesmi je MISAONI TOK koji je isjeckan (poput pjesme Refike Dedić), a pjesma iz strofe u strofu gubi svoju tečnost, zatvara se i postaje nejasna. Mislim da je to osnovno što bih savjetovao ovom autoru da poradi, jer to se vježba NE PUŠTAJUĆI MAŠTI NA VOLJU, već svjesno kontolirajući šta će se napisati i kako. Samo tako se ože stići do cilja.
Ocjena za pjesmu je 4.

IVONA BAKOVIĆ:
Ova autorica je tek otpočela svoj život u pjesničkom svijetu i to se moglo vidjeti iz njenih pjesama koje, ma koliko zrele, uvijek su imale i nešto “nedovoljno pečeno” i svježe u sebi. Tim sam vidio da se radi o itekako misaono potentnoj autorici, koja će danas-sutra moći iznijeti i puno veće projekte od pjesme na svojim plećima. Zato sam joj dva puta produžio boravak u ovom takmičenju i oba puta se nisam pokajao. Čuveni ERO, vječno će da se pamti kao jedna od boljih pjesama ove sezone. Upravo je ta pjesma ono što se traži u Milim Duelima.
Ovaj put, lijepa pjesma, ali ni po čemu se naročito ne izdvaja. Autorica je zaista lijepo napisala, ali nejako. Dakle, nema tu suvišaka, ali je moglo biti i više poetike, poput onog I DOK NJOJ VRIJEME LJUBI VRAT… i tako dalje, po čemu se izdvaja kvalitet.
No, ova pjesma ima svoju originalnost koja je sjajna, pa ocjena za pjesmu je 5.

JOVAN BUNDALO:
Bundalo, Bundalo… 🙂 Prvenstveno vrlo zanimljiv autor, u smislu svog poetskog izraza. Podsjeća na one “stare škole” autora, čak i bez znanja o njegovom godištu, njegovo iskustvo je bilo primjetno kroz ovo takmičenje. Ipak, najbolja pjesma koju je poslao je ona prošloga kruga. U prva dva je bilo pravopisnih grešaka, što svakako u početku nisam zamjerio, jer je lekturu lako izvršiti, ako je pjesma sadržajna i lijepa po svojoj građi – da kažem, svrsishodna.

Ovaj put, on je poslao sonet koji je apsoutno ispoštovan po pitanju broja slogova, dakle, autor je već u startu imao veće breme na leđima, jer se morao snaći u ukaljupljenoj formi. No, iako pjesma ima lijep kraj, nije me oborila s nogu, niti mi je ponudila išta novo, kao naprimjer u prethodnom krugu.
“I pitam zimu sred studi grube,
znali kako se leptiri ljube. ”
“I pitam zimu sred studi grube,
ZNA LI kako se leptiri ljube. “.
Ocjena za pjesmu je 3.

MILAN ČOLIĆ:
Lijep naslov, nekoliko lijepih metafora, poprilično originalnih, čak iako zvuče šaljivo, u sebi imaju veliku poetsku vrijednost shodno radnji u pjesmi (pr. POPUŠIĆU HERBARIJUM 😀 ) .
Autor je pronašao inspiraciju u radnjama koje se u međuvremenu dešavaju u duelima. Tu je taj čuveni Bodler, ta skaradna i smiješna predstavljanja, gdje autori tvrde da VRTE POEZIJU U MALOM PRSTU, blate a poslije se izvinjavaju i pitaju hoće li dobiti zahvalnicu za učešče, makar elektronsku. Kad sujeta proradi, tad se neuspjesi opravdaju sa onim NISAM IMAO SREĆE, ma kako moje ime podsjećalo na sreću.
On je to vrlo lijepo demostrirao, ubacio je još nekih lijepih motiva u pjesmu, poput velikog suporta autorima koji daju naši članovi žirija (konkretno u ovom slučaju Anđela). Sve u svemu, jako lijepo od mladića koji je, čini mi se, na pravi način zavolio ovaj projekat.
Osnovna zamjerka pjesmi je misaoni tok, skakanje s teme na temu. Previše je toga zastupljeno u pjesmi, a nedovoljno objašnjeno, pa mislim da je na taj način pjesma zatvorena za običnog čitaoca koji će, možda kasnije, čitati pjesmu, ne znajući da je ona nekad bila polufinalna pjesma Milih Duela. U svakom slučaju, mislim da bi se uz ovu pjesmu trebalo naglasiti da je ona nastala tokom učešća u ovom projektu, gdje su ljudi različitih profila pokazali zašto se tješimo sa onim NIKO NIJE SAVRŠEN.
Ocjena za pjesmu je 4.

MILICA JANJIĆ:
U prethodnim krugovima, autorica je na jednostavan način prikazivala stvarnost – na sjajan način. Ovaj put, nije to slučaj. Pjesma je pomalo jednostavna za ono što su drugi autori pokazali u ovom stadiju takmičenja, a smatram da je i najslabija koju je autorica do sada slala.
Osnovna zamjerka je poentiranje, ona je uvijek maestralno poentirala, a sada je, UZ OVAJ ZAVRŠNI KLIŠE, baš izostalo, ali baš.
Mislim da je to moglo puno bolje, bar od ove sjajne autorice.
Ocjena za pjesmu je 3.

SEADETA OSMANI:
Pjesma bi bila sjajna da u njoj ima više emocije, više metaforike. Nedovoljan je jedan predah u ovako teškoj pjesmi, suhoparnoj.
„vodoskok purpurne znatiželje
iz vremena kad su drugi bili
poziv na upoznavanje ritma
vlastitih koraka.” – samo o ovome treba predah da se razmisli šta se pročitalo.

Uglavnom, pjesmi fali ona energija koju prepoznah u ranijim pjesmama i zbog koje sam ovoj autorici dao drugu šansu.
Ocjena za pjesmu je 3.

TEODOR ZLATEV:
Sjajan autor koji je ovoga puta poslao pjesmu koja nije na najbolji način predstavila njegovo pisanje. Fali energije i metafora za takvu minijaturu. MIslim da se radi o najtalentovanijem mladom bugarskom autoru koji se takmičio sa nama ove godine.
Ocjena za pjesmu je 4.

TONI PAVLESKI:
Lijepo, lijepo. Drago mi je što sam ovom autoru dao novu šansu, da u polufinalu pokaže sav raskoš svoga pisanja. Mislim da to on itekako umije. Pjesma ima sjajne motive, kratka je i nije napadna, lako se čita, a o njoj se može pisati i razmišljati danima. Ima lijepu metaforiku, pomalo nepovezanu, ali bar je ima, za razliku od mnogih koji se koriste klasičnim, izlišnim metaforama koje koriste osnovci. Ocjena za pjesmu je 5.

VALENTIN POPOV:
This author has always been very focused on his presentation in Mili Dueli. WIth miniatures, he showed us that he is very talented and serious author and his metaphores were pretty much original. In this poem, he did not showed what I expected and adviced him to give us, when I commented his last round poem. Actually, there is no original metaphors and it is a base of amazing modern poem.
My grade for this super talented author is 4, and I hope he would sent us better poem if he goes to the final.
_______________________
UTISAK:
Mogao bih satima pisati na ovu temu, o svakom autoru ponaosob, no, trenutno zbog skučenosti vremena, prinuđen sam samo da razjasnim one kojima sam dodijelio svoje glasove za utisak. Kao organizator ovog projekta, danima sam se družio sa ovim autorima i njihovim karakterima i to, koliko god izgleda divno, nije ni malo lako, jer su svi, baš svi različiti.
U ovom duelu sam odlučio da to budu IVONA BAKOVIĆ, talentirana mlada autorica koja je poslala pjesmu ERO u jednom od dosadašnjih krugova i praktično osvojila sve maksimalne ocjene zbog toga, te se iskreno nadam da će njen jak pečat koji je tom pjesmom stavila na listove svoje poezije, biti samo podstrek za bolji plasman koji joj svakako želim; te TEODOR ZLATEV, mladi autor na početku svoga književnog stvaralaštva koji mi je identično kao i IVONA u jednom od dosadašnjih krugova, izmamio sve simpatije svojom pjesmom. Također, svako dobro. Oboje su izvrsni za komunikaciju što je izuzetno važno u Milim Duelima, meni kao organizatoru istih.

 

Pjesme:

BORIS MANDIĆ, 1985., Srbija
OBIČAN DAN U OBIČNOM GRADUKnjige i vazduh su poskupeli:
retko ko može priuštiti
dvesta pedeset grama Beketa.
Seks, mimetika filma B produkcije,
samoreprodukcija praznine, simulacija svršavanja.
Neophodnost plasticne identifikacije
za besplatnju šetnju dozvoljenim zonama.
Beli golubovi.. vražiji pacovi,
smrde na crnu smrt.
Jedna ipo žena umesto glave
ima lubenicu ispunjenu botoksom;
usne su joj široke tri metra.
Starac usisan u dosadu čekanja, čeka,
čeka trenutak kada će mahnuti belom kosaču:
pomalo svi navijaju za taj susret –
starac suviše smrdi na starost, i taj
vonj se širi zgradom, dolazili ovi iz sanitarne
par puta, ništa, kažu, čekaj, čekajte.
Beskrajne priče inteligencije, kritičke,
naravno,
možete čuti ako se koncnetrisete: bla bla bla,
još malo bla bla i tako još par puta, dok piće ne izvetri,
do sledećeg bla.
Biblioteka, postmodernistički stil dizajna,
čiste, prazne police; Koplston je isuvise težak,
mogao bi propasti kroz police spravljene od nekog,
estetski prijatnog,
kurca,
i ništa, to je sve.
Zatvaramo radnju, izvinite,
zakasnili ste 10 minuta,
jebem vam mater.
Policija hapsi krivca:
krvična prijava – suviše nevin.
Tramvaj linije sedam kasni tri minuta,
(mada nema predviđeno vreme dolaska)
Neko iz gomile viče sramota ovo je sramota
ostali se slažu i ćute.
Ćute.


ENSAR BUKARIĆ, 1968., Bosna i Hercegovina

ISKRADANJE

Iskrao sam se iz svog sna
na vrhovima prstiju,
šaptom sam zatvorio vrata
za sobom.

U trenutku dok sam krvario
odlučio sam da nestanem
iskoristivši bestidni nemar
polugolih aktera.

Podmetnuo sam surogat duše,
distorzično svoje ja
u vidu sopstvenog klona,
do čina razotkrivanja.

Iščekujem dovoljno vremena
da umaknem daleko.
Neka se onima sudi
u snu što ostanu.

Meni epitaf ne treba!


IVONA BAKOVIĆ, 1999., Bosna i Hercegovina

SUSRET

Pod velom groteskne tišine
Stajasmo jedna drugoj nasuprot
U polju lelujava žita
David i Golijat vječnoga doba.

Nemir noći poveo me
Njoj na oči
I dok njoj vrijeme vrat ljubi
Meni goruće pete grize

Put koji mi pokazuje
Mijenja se brzinom neumoljive kazaljke

Oči joj prodiru duboko u dušu moju
Što na vjetru i u strahu
Drhturi.

Al’ sudbini hladno nije.

JOVAN BUNDALO, 1948., Srbija
KAKO SE LEPTIRI LJUBE

Lepota kao sa razglednice,
pahulje veju, ja leto slutim,
vetar ih nosi preko ravnice
u toploj sobi o tebi ćutim.

Misao lepa u srce banu,
ti lepša od svega, slutnjo moja,
šaljem čežnju na adresu znanu,
nose je vetri do tvoga broja.

Pišem ti mila, zora već sviće
rascepljen ceo k`o stara pruga.
Greje li ko to drago biće;

il` samo topli vetrovi juga.
I pitam zimu sred studi grube,
znali kako se leptiri ljube.

MILAN ČOLIĆ, 1992., Srbija
HERBARIJUM!

LICE 1.(PSIHO):

Gomilu skarednih pojmova
sklapam kao slagalicu na ovoj jeftinoj hartiji.
Čeprkam po skladištu uma
svaku misao koja me progoni.
Lektor mi je sveštenik, psihijatar i sudija.
Na mozgu joj ostaju moji otisci.
Kaže: “Dosta napreduješ od kada me imaš”,
bez nje ne mogu da se sastavim!

LICE 2.(NARCIS-AROGANCIJA) :

Zarobljen sam izmedju ova četiri zida:
vakuum – gubljenje vazduha.
U glavi me spopadaju veštice,
ovlaže kad osete sudar slogova.
U ulozi Bogova istripovaću šmarKo
gde neće biti Utopista
i malogradjanski zakon
gde mogu da pričam kao dvoličan

dok ostala lica odmaraju.

Misliš da me poznaješ?
Druže, ne moram biti ni troličan
da sam zagonetka za tvoju pamet!

LICE 3. (BESMRTNOST):

Citirate Bodlerova dela
dok mene muče Balderove muke.
Sanjam besmrtnost teksta
dok hodam ponosnog čela.

Šajkaču kačim na imelino koplje.
Ne ginem zarad sela
nego braće što me vole!

Spaliću sve zastave ovog sveta!
U mojim očima si stepen iznad
samo ako si čovek.

(METAMORFOZA LICA)

Do tada slobodno reci kako nismo isti nivo:
poredite sebe sa cvećem zla
dok meni blažena indika ispunjava život.
Spustiću se niže kad oslobodim ovaj um…
Imelu osušite- popušiću herbarijum!

Rečnik:
Istripovati šmarKo – zamisliti košmar
Šarl Bodler – Francuski pesnik
Cveće zla – Zbirka pesama Šarl Bodlera
Balder -Nordijska mitologija sin Odina i Frige
Imela – Nordijska mitologija: biljka koja Baldera čini smrtnim
Imelino koplje- Koplje koje je napravio Loki kako bi usmrtio Baldera

MILICA JANJIĆ, 1995., Srbija
VAN KAVEZA

Pobegli od stvarnosti
Jer nam je bila loša
Jer je počela da nas menja
Umara
Cedi
I crpi

Pobegli od stvarnosti
Da ne bismo pobegli od sebe
Jer sebe više nismo mogli da prepoznamo
Nismo sebe mogli da objasnimo
Prepričamo
Ni nacrtamo
Nismo sebe mogli da kontrolišemo

Pobegli od stvarnosti
Pa nas sad drugi objašnjavaju
Prepričavaju
I crtaju
Da bi jednoga dana mogli
Da nas kontrolišu

Pobegli od stvarnosti
Jer je drugačija od njihove
Jer u našoj nešto ne štima
Ne funkcioniše
I ne odgovara

Pobegli od stvarnosti
Ne jer je nismo
Nego jer smo je previše razumeli
I previše znali
Pa nismo mogli da prihvatimo
Ono što nije fer
One vođe
One laži
One upade
Ispade
Foliranja
I maske
Ona razvrstavanja
Grupe
Podgrupe
One glupe
I još gluplje
One klupe
Gde su nas stavili da čekamo
Pa smo predugo čekali
Ustali sa njih i pobegli

Pobegli od stvarnosti
Ne jer nismo smeli da se borimo
Nego da bismo se borili
Za bolju

SEADETA OSMANI, 1974., Hrvatska
LJUBIČASTA

„Stariš!“, kažu mi,
a ja u svojim očima
ponovno pronalazim
ona stakalca u
ljubičastim bojama
kao nekad –
vodoskok purpurne znatiželje
iz vremena kad su drugi bili
poziv na upoznavanje ritma
vlastitih koraka.

Starim li,
ako su u pravu,
onda sam strahove već
pomnožila i podijelila,
jer ovo što nazirem ispod
površine poslijepodnevnog pogleda
jutarnja je zraka
koja čeka
pretvoriti se u plamen.

TEODOR ZLATEV, 1997., Bugarska
***
U našem svijetu da živimo,
gde smo sasvim, sasvim ludi.
Umovi pretvoreni u “sada”
Ti, ja i naša zemlja oko nas.

U našem svijetu da živimo,
od radosti, sa ljepotom studi.
Na plaži se, pod zvijezdama, smijemo
na talasu mora da se emocija budi.

U našem svetu da starimo
ili da ostanemo uvijek mladi
da ne mislimo o osekama
mene, tebe i našeg zauvijek.

Originalna verzija na bugarski:
Във светът ни да живеем,
където волно си лудеем.
Умовете вплетени в „сега“
аз и ти, и нашата страна.

Във светът ни да живеем,
пълен с радост, с красоти.
На плажа под звезди се смеем
и се будим с морските вълни.

Във светът ни да стареем
или пък вечно млади, та нали…
да не мислим как ще тлеем,
аз и ти, тук, завинаги.

TONI PAVLESKI, 1970., Makedonija
ČOVEK

Razapet između dve istine
i zaveden dvema lažima.
Gde je putokaz?
Da postanem sena
ili svetlost,
marioneta ili spomenik…
Da budem sveže izniknuta trava
ili onaj ko je gazi?
Stožerna misao
što otapa mrazeve
u zlim srcama ljudskim
i formula za melem
što će izbrisati kletve
i himnom ljubavi izlečiti
pohlepno bolesne.
Tražim čoveka
a sa svih strana
me probadaju
otrovne žaoke nečoveka.
Dug je čovečji
istrajati pred aždajom,
pobediti zver u sebi,
u tebi, u njima.
Sunce nam niko neće oteti,
ni moje, ni tvoje,
ako ga ljubimo
biće nam zajedničko, naše,
bez njega u sebi
sve će nas progutati
samoizabrani mrak…

Pjesma na makedonskom jeziku:

ЧОВЕК

Распнат меѓу две вистини
заведен од две лаги.
Каде е патоказот?
Да се сторам сенка или светлина,
марионета или споменик,
да бидам свежо изникната трева
или оној што ја гази ?
Да бидам стожерна мисла
што ќе ги растопи
сите трепетни злоби,
да бидам новооткриен мелем
што ќе ги прочисти клетвите
и химна на љубов ќе посее
во очите на алчно болните?
Го барам човекот,
а од четири страни
отровно боцка нечовекот.
Да се истрае пред аждерот,
да се победи ѕверот
и во мене и во тебе.
Никој не ќе ни го земе сонцето,
ни моето, ни твоето,
ако го љубиме,
ќе биде заедничко, наше,
без него во себе
сите ќе не освои
самоизбраниот мрак.

VALENTIN POPOV, 1979., Bugarska
OPROŠTAJ

U tišini riječi
Koje potiskujem
U vriskovima
Oplodenih misli

U zarobljenom letu
Snoviđenja
U tamnici osjećaja
Zaslijepljenoj
Sjajem mjeseca

Na uglu poslednjeg tramvaja
U crnoj kravi
U mračnom tlu
I u nježnosti plamena

U udaru vjetra
U uzmućenim talasima
U talonima vulkanima

Svugdje vidim tebe i mrak

Jedno od vas dvoje
Odvest će me

FAREWELL

In the silence of the words
That I suppress
In the screams
Of the enchained thoughts

In the captured flight
Of dreams
In the dungeon of the feelings
Blinded
By the moon radiance

In the peal of the last streetcar
In the raven’s cow
In the blackness of the soil
And in the tenderness of the flame

In the gust of the wind
In the churning waves
In the smoldering volcanos

Everywhere I see you and the Obscurity

One of you two
Will lead me away

*English translator Diana Sheytanova

СБОГУВАНЕ

в тишината на думите
които премълчавам
в крясъците
на окованите мисли

в затворения полет
на мечтите
в тъмницата на чувствата
ослепял
от блясъка на луната

в звъна на последната мотриса
в граченето на гарвана
в чернотата на пръстта
и в нежността на пламъка

в порива на вятъра
в бушуващите вълни
в тлеещите вулкани

навсякъде виждам теб и Тъмнината

една от вас
ще ме отведе

Sve pjesme autora možete pronaći u albumu MILI DUELI 2018 (GLASANJE ČITAOCA) na oficijalnom fejsbuk profilu Nermin Delić (Mili Dueli): KLIK OVDJE!

Hvala svima na povjerenju!

U Jajcu,

Organizator Milih Duela
Nermin Delić


All rights reserved.
cropped-mili_dueli_logo_11.jpg
©2018
Mili DUELI (by Nermin Delić)
Online Balkan Poetry Contest
Town Jajce
71 202
Bosnia and Herzegovina

 

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.